Rastlösheten tar livet av mig

Jag är rastlös och uttråkad. Datorn är inte intressant när det inte finns några nya serieavsnitt att titta på. På TV:n visas ingen sport förrän om tjugo minuter och det känns som det var allmänt längesedan jag gjorde något roligt nu. Jag har gjort klart alla övningar som jag kan göra till skolan hemma och Emelie sover fortfarande. Jag vet att jag borde ta tag i att byta kattsand och diska, men hur tråkigt kändes inte det på en skala? Tror jag ska göra det ändå, blir galen av att bara ligga i sängen.

För er som inte vet har jag typ bestämt mig för att jag ska bli matematiklärare när jag blir stor. Men för att jag ska komma in i det behöver jag läsa några kurser som vi som gick samhälls helt missade. Därför läser jag, sedan i måndags, Matematik D, Kemi A och Datakunskap. Datakunskapen läser jag bara för att jag vill ha betyg i det, mest som ett bevis på att jag kan det.

Jag har alltså gått skola i fem dagar. Under dessa fem dagar har jag hunnit göra klart tre kapitel i kemin och gjort klart alla övningar i datakunskapen. Har till och med gjort ett prov. Och nästa hade jag tänkt hinna göra imorgon (alternativt alla datakunskap-prov). På tisdag eller onsdag har jag tänkt göra första kemiprovet. På måndag kommer äntligen min mattebok, så då ska jag försöka räkna så mycket som möjligt i den också. Första matteprovet har jag planerat in den 4/2 så det gäller nog för mig att ligga i när det gäller det också.

Som ni kanske märker så vill jag göra bort allt så snabbt som möjligt. Men det är inte därför jag vill slippa det sen, utan det är därför jag tycker att det är så himla roligt (i alla fall så här långt). Jag kan knappt vänta till matteboken kommer och jag får sätta mig med min nyförvärvade miniräknare (som kostade mig 800kr förresten) och räkna. Roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0