För tredje året i rad

Sammanfattning av 2010:

Årets händelse: Eh, Idol-finalen
Årets färg: Svårt, men gult typ
Årets låt: LMFAO - I am not a whore, Stromae - Alors on dance, Sido - Der himmel soll warten, My favorite highway - Bigger than love (och tusen fler)
Årets bästa köp: Donkey Kong Country Returns (betalade ju inte datorn själv så att)
Årets sämsta inköp: Kommer inte på något dåligt, men säkert någon tröja som jag inte använder
Årets plats: Kemer, Viking Apart Hotell
Årets mat: Max! ♥ Och Hard Rock Café i Stockholm. Har _aldrig_ ätit så mycket
Årets dryck: Loka Päron och vatten
Årets doft: Turk
Årets ljud: Dörrklockan på kiosken
Årets partaj: Ayia fucking Napa bitches, höhö
Årets konstigaste: Att äga en MASSA bilar utan att ha en pappa som kan hjälpa en sälja dem
Årets svåraste: Att försöka hålla koll på allt runt omkring en persons död utan att (i alla fall försöka) såra någon
Årets fylla: Emelies bark i Cypern
Årets mest genanta: Lappen med telefonnumret på kiosken. Det var svårt att hålla ett straightface sen
Årets snyggaste: Ian Somerhalder
Årets händigaste: Jag flyttade från min första lägenhet till min andra. Det var väl händigt?
Årets resa: Turkiet 2/5-9/5 ♥ Skönt var det att vi åkte hem i alla fall
Årets gröt: Mannagrynsgröt. Tror det är den enda gröt jag har ätit i år
Årets halsduk: Återfann min svarta-jätte när jag började rota igenom mina saker innan flytten. Nu bor jag i den igen
Årets distans: Fastän det är ett tag sen nu blondinen flyttade så är det fortfarande jobbigt i vissa lägen
Årets inkomst: Mer än förra året i alla lfall
Årets jobb: Kioskpiraten Piteå
Årets hårfärg: Redhead
Årets sambo: Emelie, vad skulle jag vara utan min baby? NE JUST DET!!! INGET
Årets frisör: Hårsalongen som ligger tillsammans med Lefthand Tattoo
Årets dans: Haha, Tuppens dans i Turkiet
Årets konsert: Enda grejen jag har sett live i år var Idol-finalen
Årets skor: Gladiatorsandaler från Scorette, svarta boots från DinSko
Årets fulaste: Hur folk kan ta skämt alldeles för seriöst
Årets godis: Lakritsbubs och skumtomtar såklart
Årets film: Harry Potter och dödsrelikerna del 1
Årets bar: Leo's
Årets drink: Pink Panther vid poolen i Kemer ♥
Årets för mycket: Strul och sorg
Årets för lite: Pengar och tid, året bara rasade förbi
Årets julklapp: Har typ redan glömt vad jag fick, men pengarna sitter ju aldrig fel
Årets exotiska frukt: Har faktiskt ätit passionsfrukt vid ett tillfälle (haha, nyårsafton)
Årets dröm: Att man skulle ha haft lite mer pengar och dragit på roadtrip i USA. Vi har fixat chaufför och allt så det skulle ju inte sitta fel precis
Årets dagdröm: Dagdrömmer typ aldrig, men har ofta kommit på mig själv med att fantisera att pappa skulle leva
Årets telefonsamtal: När mamma ringde mig när jag var hos optikern och sa "jag måste berätta en dålig grej" och jag kommer precis ihåg hur jag tänkte "åhnej, andrés cancer har blivit värre" sen chocken som kom när hon berättade vad det var som hade hänt. Tror aldrig jag har skakat så mycket i hela mitt liv
Årets brev: Får bara gröna brev från försäkringskassan. Någon som vill vara brevvän?
Årets nykomlingar: Nykomling och nykomling. Återfick kontakten med min kusin och vi har hunnit hitta på några galenskaper tillsammans
Årets nej: Allt negativt som jag aldrig tycks komma undan
Årets ja: Roadtrip till Danmark. Impulsivt och bra, synd bara med vädret och så vidare
Årets gåva: Andra Stockholmsresan. Flyg, hotel, idol, mat, bio och massa mer. Helt gratis!
Årets misstag: En väldigt konstig sak som jag inte borde ha låtit hända
Årets tråkigaste: Att jag missade nästan hela sommaren på grund av jobb. Dock tog jag ju igen det med Turkiet, Danmark och Cypern. Men ändå
Årets säng-händelse: Hm, inte speciellt roligt får andra.. Men alla gånger jag och Emelie nojade oss i Turkiet. Om jag hade sett oss hade jag dött av skratt
Årets ragg: HemlizZz
Årets fulaste hår: Mitt hår såg förjävligt ut där ett tag. Nu är det i lite bättre skick igen.
Årets tönt: Utnämner alltid mig själv och ska fan göra det igen. För i år har jag blivit lite väl extrem då det gäller vintersportet på TV. Har till exempel i dags läget inbokat för en vecka framåt vilka timmar jag måste titta på tv för att inte missa längdskidor/skidskytte. OS var en pina. Om det skulle släppas en OS-box skulle jag vara den första som köpte den.

Annars kan det tilläggas att 2010 var året som jag tog min Stockholms-oskuld, två gånger dessutom. Tog även tag i det där med att börja övningsköra och var för första gången arbetslös på riktigt sedan studenten. När jag tänker tillbaka på 2010 kommer jag komma ihåg det som resandets år. Umeå otaliga gånger, Turkiet, Danmark, Cypern och Stockholm har hunnits klämmas in. Men utöver det så finns det inte så mycket mer att tillägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0