Jag gillar tanken på oberoende

Idag blev jag tvungen att fråga om hjälp med en sak. En sådan viktig sak alltså. Och nej, det är inte så att jag är rädd för att fråga om hjälp utan det är snarare så att jag tycker om att vara oberoende av andra människor.

Så när jag skulle fråga om jag kunde få hjälp med denna sak (vill inte gå in på det i bloggen) försökte jag tänka på det som en helt obefintlig sak. En sak som inte alls skulle kunna flamma upp och bli stor. Men när personen som jag frågade försökte få mig att inse att det faktiskt är en stor grej och att det inte är någonting jag kan komma undan med senare. Så blev det nästan för jobbigt fastän jag visste att det var oumbärligt.

Annars har jag rensat min garderob idag, märktes inte att så mycket försvann. Men helt plötsligt gick alla lådor att stänga mycket lättare. Emelie har redan raffat åt sig en massa och den nästa på listan var mamma. Resten får jag väl skänka till kupan eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0