Fläsk inuti? Nej, tack.

Det stormar ute om ni ville veta. Nyss blåste mitt stängda takfönster upp helt utan förvarning. Tur att jag hade hunnit hem, annars hade jag haft ett bombnedslag i mitt kök just nu. Nu är jag bara lite rädd för att det ska hända igen, jag lyckas inte med finessen att stänga det helt.

Annars så var det palt som erbjöds på skolan idag. Dock konstaterade jag, som den tant jag är, att allt var bättre på min tid. På min tid fanns det faktiskt inget äckligt fläsk inuti palten, utan stekt vid sidan om. Om det inte hade funnits vegetariska paltar hade jag nog börjat gråta. De smakade precis som de gamla hederliga och jag njöt av varje tugga. Fastän det inte blev lika många tuggor som det hade blivit förr. Jag klarade bara av att smälla i mig tre stycken. Medan mitt rekord ligger på sex. Ändå har jag haft schwimen hela dagen.

Utöver det har jag också hunnit trycka i mig lite wook som Lina lagade. Var faktiskt gott efter jag hade petat bort några ingredienser. Hon är som en liten hemmafru den där Lina. Märkligt att jag har börjat se alla mina vänner som fruar de senaste dagarna... Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0