Claes Ohlsons räknas väl inte som shopping?

Jag har som många gånger förut gett mig själv shoppingförbud. Så det var också det enda jag tänkte på när jag testade kläder på Lindex. "Nej, jag har shoppingförbud. Jag ska inte köpa de här snygga leggingsarna för 99kr..", lät det i min hjärna, som ett band som hade hakat fast sig. Dock så lyckades det faktiskt, för jag kom tomhänt ut ur affären.

Anledningen till att jag ens befann mig i centrum var för att jag skulle köpa plastgafflar på Claes Ohlsons (ja, jag är för lat för att diska och det är alltid bra att ha hemma). Tolv stycken ganska robusta går på femton kronor så det är inte precis något som jag räknar som shopping. Förresten så räknar jag inte något man har köpt på Claes Ohlsons som shopping. Så det var väl därför jag tyckte att det var helt okej att jag kom ut därifrån med en ny lampa som man kan ha på fönsterbrädan (en sådan där smart, så man lätt kan byta ut den till adventsstjärna under juletid) och ett nytt Wii-spel. Jag vet fortfarande inte om jag tycker att jag bröt mot mitt shoppingförbud eller inte...

I alla fall så var spelet ett dåligt Guitar Hero-liknande som inte ens har en ordentlig gitarr. Men det roliga med det är att det har så roliga låtar. Det kom ut 2008, men det gör ändå inte att låtarna är mindre roliga för det. Det är typ nämligen bara sådana låtar man kan och det är typ band som man lyssnar på för en gångs skull. Asroligt! Kunde nästan inte sluta spela idag, bara för att jag ville se vilken låt jag skulle få därnäst. En stor nackdel var dock att man fick ont som fan i handen. Men det kanske bara är för att jag är ovan.

Alltså jag blir lika imponerad över mig själv varje gång jag lyckas få ihop ett sådant här inlägg. Någonting så fjuttigt som en fjäder kan jag skriva hur mycket som helst om. Tror inte ens att jag skulle orka läsa det själv. Därför är det tur att det inte är många som läser min blogg, jag skulle tycka synd om dem i sådana fall. Aja, sånt är livet. Nu borde jag sova eftersom att jag ska upp tidigt imorgon. Ska ta bussen här i från redan halv åtta... Inte tider man är van vid nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0