Snart blir jag rik (förhoppningsvis)

Just nu sitter jag här ganska glad och ska snart börja förbereda mig inför dagens ärenden.

Jag ska till polisstationen och efterlysa en bil. Till försäkringskassan och se om pappa hade rätt till mer pengar (som i sådana fall tillfaller mig). Det handlar om sex klumpsummor på fyrtiotvåtusen (252 000kr), så jag håller tummarna. Och så tror jag det var någonting med Folksam också. Ska i alla fall möta upp mamma på stan. Tänkte tvinga med henne på sparbanken också. Har ett gammalt fondkonto där, så tänkte ta ut de pengarna nu medan de mår ganska bra.

Har också fått några bud på vissa bilar. Men jag behöver verkligen (har jag insett) hjälp när det gäller vad som är ett rimligt pris. Annars kan det här sluta i katastrof.. Eller inte riktigt, men att jag bara drar in omkring trettiotusen för alla bilar när de egentligen är värda betydligt mer. Dock skulle det vara jävligt skönt att bara få dem ur världen.

Egentligen tänkte jag att det här inlägget inte skulle handla om pengar, för jag tycker inte om att låta girig. Dock är det enbart det som jag har på tankarna just nu, så det är svårt att skriva om någonting annat då. Så ni och jag får leva med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0