Serier och jullov

Som ni alla redan vet så älskar jag tv-serier. I stort sett kan jag fastna för vilken serie som helst, bara jag får en möjlighet att se något avsnitt. Därför blir det ganska många serier som jag ser och därför är sidereel en utmärkt sida för mig (som jag har sagt tidigare). Nu har det ju ganska nyligt varit jul och långledigt. Det är inte bara elever som tar lov, utan det är också serierna. Så december brukar vara en rätt tråkig månad enligt mig och jag måste ofta hitta en ny serie att beta igenom. Det här året blev det Gossip Girl som jag äntligen har tittat mig igenom.

Men nu har ett nytt år börjat och serierna börjar sändas igen. De serier som jag följer och som redan har börjat visas på amerikansk tv igen är Chuck, One Tree Hill, Ugly Betty och The Vampire Diaries (ett nytt avsnitt släpptes i natt!). Life Unexpected är en ny serie som har börjat gå på den amerikanska kanalen The CW som också visar program så som One Tree Hill, The Vampire Diaries, 90210 och Gossip Girl. Självklart har jag sett Pilot-avsnittet och det verkar bättre än vad jag trodde, så det kommer jag också att börja följa.

Sedan tidigare följer jag många fler serier som även de snart ska börja om. Till den listan kan jag räkna upp Greek, 90210, FlashForward, Glee och Gossip Girl givetvis. Sedan har jag serier som jag följer, men som jag har varit tvungen att prioritera bort att följa veckovis eftersom att det tar alldeles för mycket tid. Till de hör Merlin, Prison Break, Lost, Kyle XY. Prison Break och Kyle XY har redan hunnit sluta för gott, men jag har ännu inte haft tid att ta mig igenom de allra sista avsnitten. Så fan ta den som spoilar för mig!

Annars har jag också massor av serier som jag har börjat se, men har kommit av mig från. Som jag ändå har tänkt se klart någon vacker dag. Den listan kan göras hur lång som helst, men innehåller just nu 11 serier varav de flesta har gått i minst tre säsonger. Sen har jag en bunt med serier som ligger på hög att börja ses också, 13 för att vara exakt.

Ibland kan det vara tjorvigt att hålla koll på när serier börjar om igen efter sådana här jullov (var det egentligen jag ville komma till), så tänkte tipsa om den HÄR listan för att ni ska få veta vilken dag ni kan vänta er ett nytt avsnitt..

För att sammanfatta det här så är jag ett tv-seriefreak. Utan dess like. Och då ska ni veta att jag inte ens har dragit upp serierna som jag redan har plöjt igenom som en ångvält.. Jag har inget liv. Lovar.

James Lafferty (aka Nathan Scott, One Tree Hill)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0