Olika dygnsrytmer

Egentligen så är det ganska underligt att fastän vi umgås nästan varje dag, så har vi aldrig samma dygnsrytm. Jag pratar såklart om mig och Agnes. Och för att ta ett exempel kan vi ta igår kväll.

När vi kom hem till mig kastade vi oss framför TV:n (vi tittar på Greek, igen), där kring nio utbrister Agnes "Jag skulle kunna sova nu". Några minuter senare så sov hon. Jag däremot som är pigg som en lärka fortsätter titta samtidigt som jag gör ansiktsmasker och så där. Kring halv tolv börjar Agnes vakna upp igen och är piggare än någonsin! När klockan börjar närma sig två så börjar jag känna av att jag har varit uppe i arton timmar och bestämmer mig för att sova. Agnes, som nu är lika pigg som att klockan vore tolv på dagen, sätter sig vid datorn.

Imorse när jag vaknade "första gången" (när man vaknar, kollar vad klockan är och somnar om) så satt Agnes fortfarande vid datorn. Då var klockan sju. När jag vaknade nästa gång var klockan kvart i åtta och hon hade fortfarande inte gått och lagt sig. När min klocka började ringa kring nio-tiden så sov hon och nu ligger hon fortfarande och sover.

Så hon kommer förmodligen sova några timmar till och jag kommer att ha tid över att pyssla med annat till jag väcker henne. Sen kommer det antagligen vara ett liknande scenario ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0