Shutter Island

Igår såg vi Shutter Island på bio och jag måste faktiskt säga att jag tyckte den var bra. Nog för att vi alla vara överens om att slutet inte var världens bästa, men personligen tycker jag att det kunde ha varit mycket, mycket sämre.

Jag visste inte heller så mycket om filmen sedan tidigare. Jag visste i princip bara att Leonardio DiCaprio var med, men inte så mycket om handligen. Jag visste att den skulle vara mystisk och att slutet inte skulle vara det bästa (mystiska filmer, enligt mig, har aldrig ett bra slut). Så jag hade inte några större förväntningar.

För er som inte vet vad den handlar om så är det i alla fall så här att Leo spelar en US Marshal som åker med en ny partner på ett uppdrag. Uppdraget är att hitta en försvunnen kvinna, en kvinna som har rymt från ett mentalsjukhus utan att någon vet hur. Mentalsjukhuset är beläget på en ö och hela historien bakom det är väldigt dunkel. Det tar inte lång tid innan ena konspirationsteorin efter den andra dyker upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0