Ostis, det luktar ost

Jag har sett på alldeles för många serier där de äter ostbågar när de tröstäter. Saken är bara den att när de äter dem ser alltid deras ostbågar så fluffiga och goda ut. Jag, som annars älskar OLW:s ostbågar när de är ganska tunna och stora, tycker att det är ganska konstigt att jag ändå tycker att de andra ostbågarna ser goda ut.. På något konstigt vis blir jag alltid sugen på Dollarstore ostbågar vid de här tillfällena. För som jag kommer ihåg dem i mitt minne så är de just stora och fluffiga. Smaken däremot är en annan femma!

Idag har jag i alla fall varit på Backcity. På ÖB (vägrar kalla det ÖoB) hittade jag en Maxi-bag med ostbågar för en tjugolapp. Det gjorde verkligen min dag eftersom att jag endast för två nätter sedan drömde att jag missade ett tillfälle att köpa en Maxi-bag för att jag hade bråttom till bussen. I drömmen kostade den bara nitton ynka kronor och jag våndades över detta hela dagen efter. Men tillsist fick jag alltså ostbågspåsen i min hand och endast för en krona mer, plus att det inte ens var i drömmarna värld. Så nöjd är jag!

När jag sedan gick vidare till Dollarstore såg jag ju de där ostbågarna som i mitt minne är stora och fluffiga. Så självklart var jag ju tvungen att köpa sådana också. Och tror ni att de är lika goda som jag har inbillat mig att de ska vara? Långt ifrån. De smakar ost. Alltså vanlig ost och inte ostbåge-ost. Inte alls som ostbågarna på TV. Tror nästan att jag måste åka till USA och smaka deras ostbågar (deras ostbollar ser också dödligt goda ut). Så att jag någon gång får ro i kroppen och får veta hur den äkta varan ska vara!

Tills dess så nöjer jag mig mer än väl med mina OLW:isar som är goda så länge man inte får en äcklig påse. Det, däremot, är en annan historia. Förresten så finner jag det ganska komiskt att jag lyckas skriva ett så här pass långt inlägg om någon så simpel sak om ostbågar. Utan att jag ens behöver tänka efter vad jag ska skriva. Det måste vara så att saker man är beroende av är lätta att prata om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0