OS i Vancouver 2010

Och när vi ändå är inne på OS (typ) måste jag säga att jag har längtat i fyra år nu. Vinter-OS är enligt mig den roligare av sommar-/vinter-OS, men så var det inte innan OS i Turin.

För fyra år sedan vid den här tiden hade jag just börjat att umgås med Agnes. Agnes, som inte är sportintresserad överhuvudtaget, var ganska så jätteskeptisk mot mitt intresse till OS. Till skillnad från mig så hade ju hon vuxit upp med programm som CSI, the OC och kanalen MTV. Därför hade hon aldrig heller förstått vitsen med att titta på SVT1, SVT2 eller TV4. Jag däremot förstod inte varför man skulle vilja ha fler kanaler och var nöjd med hur jag hade det. Efter skolan varje dag kom man hem och såg That 70's Show, Malcolm in the Middle och Sunset Beach (♥). De perfekta eftermiddagarna för mig!

För att återvända till ämnet. Eftersom att vi ägnade ganska mycket tid hemma hos mig började mina eftermiddagar smitta av sig på henne också. Så när väl OS startade var det för mig en självklarhet att man skulle titta på det istället. Det tog ett tag, kanske upp till en vecka, innan Agnes var lika inne i det som jag! Efter det kunde vi verkligen inte slita oss från TV-apparaten. Dock måste jag ju lägga till att det inte skadade att Sverige presterade bäst ifrån sig under OS i Turin än vad "vi" någonsin har gjort tidigare.

Så nu vet ni i alla fall var ni finner mig bänkad under de här veckorna. I soffan tittandes på allt från konståkning till skidskytte. Hockey är lite mindre intressant, bara för att det är så segt att titta på.

Förresten hittar ni en utmärkt OS-tablå på TV planeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0