André som liten

 


Så här ser det ut ovanför min fläkt förresten. Två kort på en ung André pryder köket. En gullig syn när man står och ska laga mat, tycker jag minsann! Utöver dessa kort har jag också honom i en ram på byrån i hallen. Alla korten har egentligen ägts av Tom, hans pappa.

Sedan han dog har de dock legat nerpackade i en stor resväska och nu när mamma skulle flytta igen ville hon inte behålla alla Toms saker. Så jag tog på mig uppdraget att gå igenom vad jag ville behålla. Behöll de här korten på André, något kort på Tom när han var liten och lite kort på Addes syskon som mindre. Jag tycker att bland annat Olivia (Andrés storasysters barn) ska ha rätt att få veta vem hennes morfar var när hon har blivit lite äldre. Det är inte sådant som man ska kasta. Så därför tog jag på mig den uppgiften, att bevara en del av Toms arv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0