En lång väntan som närmar sig sitt slut

Idag känner jag mig rastlös. Plus att jag vill gå på bio. Men filmerna jag vill se går inte i Piteå, vilket känns allmänt kasst. Det känns nästan som att jag skulle kunna hoppa på bussen till Luleå bara för att se det jag vill se. Tror dock inte att jag ska göra det, skulle kännas ganska tråkigt att åka till Luleå själv för att gå på bio.

Annars har vaktmästaren varit här idag och luktat i mitt skåp. För er som inte vet luktar det jävligt unket ur det och man märker det bland annat när man ska dricka ur glasen som står i det (jag har nästan helt slutat dricka vatten och mjölk bara på grund av att det luktar äckligt från glaset när man lyfter det till munnen). Han sa då att han ska be måleriet att måla om skåpen i samma veva som de ska komma och tapetsera. Vilket, fick jag veta idag, antagligen kommer att ske nästa vecka!

Jag blir ju nästan nervös, tänk om tapeterna som jag valde för snart fem månader sen inte är så fina som jag kommer ihåg dem? Jag kan ju ha hunnit ändra mig ganska grovt under den tiden som har gått. Dock hoppas och tror jag att kommer att bli ett bra resultat Jag menar, vad som helst för att slippa orange tapeter med fettfläckar på. Eller väggar som är målade med mörkrosa färg och som det på otaliga ställen saknas färg på. Vad som helst är bättre än det tycker jag nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0