Allt eller inget

Jag satt nyss och kollade på tvplanetens hemsida för att planera vad jag ska titta på ikväll. Sedan slog det mig ju! Jag och Agnes lyfte in min TV igår (känns konstigt med min 28", den är ju så liten). Och nu är det så här att ljudet från boxen går genom dvd:n (surround), men jag har ingen aning om hur kabblarna ska sitta då. Min TV har bara en scartkontakt (heter det verkligen så?) och mammas hade två. Så igår kväll när vi skulle titta på TV fick vi inget ljud. Så nu kan jag alltså bara titta på 1,2 och 4, de andra kanalerna har inget ljud.
Jag hade tänkt vara teknisk och försöka mig på det där idag, men nu känner jag att det är lite försent för det. Så istället kommer jag att få underhålla mig med TV-spel fram till Jordan börjar.

I alla fall så är det hur skönt som helst att Agnes är hemma på besök. Känns konstigt att det redan är imorgon hon åker igen, men det känns som att det kommer att gå lättare den här gången. Nu vet man ju ändå att det inte kommer att dröja så lång tid innan man träffar henne nästa gång (hon kommer väl hem där kring jul någon gång, och dit, dit är det inte så länge som man tror).
De här dagarna hon har varit här så har vi inte gjort så mycket och det är precis så det ska vara. Att man ska kunna umgås utan att känna något tvång att "nu jävlar gör vi något". När vi väl har gjort någonting (det är typ bara idag och i onsdag då) har vi varit på staden, hon har färgat mitt hår (tänkte visa ett resultat sedan när håret väl har torkat) och vi har spelat TV-spel.

(Ett litet psst. till Karro: Jag köpte Deadrising: Chop til you drop idag. Nu ska jag bli lika duktig som du i det, har jag planerat i alla fall!)

Kommentarer
Postat av: iAMSAMmet

Shiiiit det är såååå kul! Du kommer typ att dö på clownbossen. _ I love it ♥

2009-10-06 @ 12:10:12
URL: http://sammet.livejournal.com
Postat av: Erika

Clownbossen var så kickass! ♥

2009-10-06 @ 13:54:58
URL: http://whatyouneedtoknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0