Städinlägg typ

Jag förtjänar en applåd!
Tog nämligen hand om disken idag. Nu är det bara kvar en plåt plus lite små saker som har tillkommit under dagen. Men annars så är det bortdiskat! Och det känns skönt, om något. Har också bokat tvättid till klockan sju imorgonbitti. Så det blir att stiga upp som en zombie imorgon på morgonen för att tvätta bort lite grand också. Men det är verkligen dags att jag tar tummen ur arslet och gör någonting åt lägenheten!

Så det är vad jag har ägnat lite av denna dag åt. Har också hängt upp en adventsstjärna (hatade det fullkomligt, den jäveln ville inte sitta som jag ville att den skulle sitta) samt tömt skåpet under diskbänken. Jag hade lyckats samla på mig omkring tio påsar med pant plus två påsar med reklam. Allt det, men även soppåsen och kattmat (har ett litet lager åt Lulle där) rymdes där! Förstår inte hur allting har haft plats. Nu ska istället ställa in lite olika rengörningsmedel där, sådant som inte ryms i städskruben rättare sagt.

Imorgon har jag tänkt dammsuga och peta ut lite saker till förrådet. Har massa saker som ska upp på väggarna ine i lägenheten nu, men egentligen är det jävligt onödigt eftersom att jag inte har någon borr så att jag kan borra upp de. Så de tar bara massa plats och samlar på sig damm. Dock ska jag ju stiga upp tidigt imorgon, så då lär jag vill hinna piggna till innan det är dags att bege sig mot staden igen.

Tråkigt inlägg om att städa, jag vet. Men känner mig taggad just nu, fastän bara lite. Vill få det fint i lägenheten någon gång! Först måste jag vänta i över fyra månader på att de ska tapetsera. Sedan när det väl är gjort har jag ingen borr (och blir lite feg för att borra upp saker på väggarna, tänk om det blir på fel plats? Då blir det ju massa fula hål i de nytapetserade väggarna och det vill jag ju inte heller. Det är både fult plus att jag blir tvungen att betala en massa när jag flyttar härifrån igen). Så måste be mamma komma hit och borra, men henne orkar jag inte med när hon är på dåligt humör och klagar på att det ser förjävligt ut här.

Dock är det inte konstigt att det ser förjävligt ut när det ligger massa saker som ska upp på väggarna överallt! Har ju förtusan inte ens en hatthylla upphängd (jag och Jenny trodde att man var tvungen att skruva ner den innan de skulle komma och tapetsera, men tydligen skulle man ju inte det), så alla utekläder hamnar ju på byrån i hallen. Och där det redan ligger kläder är det lätt att det hamnar mer kläder. Det är så kläddhögar bildas, för er som inte visste det.

Förresten. Idag gjorde jag någonting som nästan aldrig händer. Jag red. Och inte på vad som helst, utan en käpphäst! Ljuvligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0