Microkladdkaka

Känner att det är dags för lite brorsans nya bobbycar!
I alla fall så fick jag besök av Emelie och Jenny igår kväll. Eftersom att de hade köpt godis/chips så kände jag att jag också ville ha någonting. Så jag tog på mig uppgiften att göra kladdkaka (microvarianten ofc). Sen när jag hade gjort smeten kom jag ju på att jag inte hade någon bra form, så jag gjorde portioner i muggar istället. Första muggen stoppade jag in i micron och hade i den lite mer än tre minuter.. Sen började jag känna hur fan det stank, alltså det var inte nådigt! Den var alltså bränd och det luktar fortfarande i köket efter det. Äh, de tre andra muggarna blev då perfekta då jag bara hade de i en minut vardera.

Receptet
:
3dl socker
1/2dl cacao
1msk vaniljsocker
2dl mjöl
100g smält margarin
2ägg


Gör så här
Rör ihop ägg och socker, tillsätt siktat mjöl, cacao, vaniljsocker. Häll i margarinet. Blanda samman och häll i microsäker form. Micra i 5 min, full effekt.

(Jag rekommenderar att inte micra i fem minuter, det brukar aldrig bli lyckat då!)

Annars låg vi bara och såg Prisonbreak. Jag somnade efter femte avsnittet i första säsongen, men jag tror Emelie och Jenny såg till avsnitt sex/sju!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! Jag vet fan sjuk film=P Den var som skrattretande hela filmen!

2009-07-29 @ 14:51:22
URL: http://angiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0