Hjärntumör

Som de flesta av er som läser min blogg nog redan vet så fick jag dåliga nyheter i tisdags. Fick ett samtal kring tolv på förmiddagen som handlade om att min 14-årige lillebror mest troligt hade en hjärntumör.

Idag fick vi det bekräftat. Han har en tumör i lilla hjärnan som är tre centimeter i diameter. Dock vet vi ännu inte om den är elakartad (alltså cancer) eller inte. Hur som helst är den väldigt stor för att vara belägen i lilla hjärnan (som bara är ungefär tio procent av hela hjärnan), så jag tror att den är ganska problematisk i vilket fall som helst.

André har varit sjuk till och från ändå sedan skolan började om i augusti. Mamma (och alla vi andra) har misstänkt att det kan vara influensan som har spökat. Ändå sedan höstlovet (typ vecka 44) så har han mått illa varje morgon samt haft huvudvärk. Av alla dessa dagar som har gått vet jag med mig att han har spytt alla dagar förutom en. Han har även gått ner lite grand i vikt under hösten.

Nu när han har varit på tester på lasarettet så har de bland annat kollat hans syn. Han ser ganska bra, men han har dock svårt för att fokusera blicken. Han har fått göra testet då man ska följa till exempel en penna med blicken. Han har då fladdrat med ögonen, alltså de har inte "stått still". Han berättade även att han blir sjösjuk av att följa pennan.

Det är alltså de symptomen som han har haft, som jag vet av i alla fall.

Alltså jag får inte in det i skallen. Att min lilla broder har en tumör i hjärnan är något som känns så overkligt att det är helt sjukt. Det är ju någonting som aldrig händer en själv, eller en i ens närhet. Men nu har det hänt och verkligen mot en person som jag verkligen inte hoppades att det skulle hända något mot. Han har ju redan haft det så tungt i livet trots sina unga år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0