Helgen och operation

I fredags fick jag hämtning av Urban när gallerian stängde. Väl framme i Lakafors var det dags för lax på en gång, gott! Knappt hann vi äta upp innan det var dags för den stora Idol-finalen. Det dukades upp med godsaker av alla dess slag på vardagsrumsbordet och fastän man egentligen redan var mätt kunde man inte låta bli att ta för sig. Idol slutade, som alla redan vet, bra. Erik vann och för en gångs skull kan jag faktiskt tycka att Idol har hållit klassen.

Annars blev det en tidig kväll då vi steg upp kring halv åtta igår för att Sofie skulle ha samling på Pitholm klockan nio med sitt handbollslag. Så förmiddagen spenderades i Pitholms sporthall där jag bland annat såg Lillpites -96:or utklassa Kirunas med 39-2. Heja Lillpite!
(Turneringen fortsatte idag, men jag vet inte riktigt hur det går för dem!)

Senare på eftermiddagen dök Lina upp hemma hos mig. Vi hackade upp grönsaksstavar (okej, Lina gjorde) och rörde ihop dipper (det gjorde jag!). Sen satte vi oss framför Mario och vi hann så långt som till tredje världen. Linas första continue kom på helvetes banan (2-1) och mitt första kom några banor senare. Asnöjd.

Efter någon timmes spelande dök lite annat folk också upp. Det chillades på och sen drog alla, förutom jag, in till stan. Jag däremot la mig och tittade på någon konstig film på TV, som faktiskt gick att titta på ändå (säger jag bara för att jag inte kan sluta titta på något när jag väl har börjat, typ).

Längtar till TVD börjar om! (Hade ingen rolig bild att lägga upp, he.)

 

Okej. Nytt om André då.
Han kommer att opereras antingen på tisdag eller onsdag. Den beräknade operationstiden är tolv timmar då de går in microskopiskt. Och tumören är fyra centimeter i diametern, alltså inte tre som de först trodde.

Då jag känner några som ska ner till Umeå på onsdag förmiddag så kanske jag följer med dem för att bara kunna säga hej till mamma (och förhoppningsvis André också) bara lite snabbt så där. För de kommer ju att stanna där nere ändå till de får veta om den är god- eller elakartad och får då veta vad som kommer att hända därnäst. Men eftersom att onsdag även är samma dag som jag fyller år så kanske det kör ihop sig lite grand med de "gäster" som jag har lovat att bjuda på fika. Dock kommer jag ju hem senare på dagen, kanske kring fem-sex, så ni som har tänkt komma och fika (om ni nu ens läser min blogg) så kom sent!
Och det är ju inte ens säkert att jag följer med ner, men det känns som att jag vill göra det.


Kommentarer
Postat av: Sammet

Fett bra jobbat i Mario bruden! Jag är stolt över dig! Jag måste också träna mina skillz. Fastän Galaxy är annorlunda så ska jag träna där, do I even have a choice? xD



Vad gäller André och Umeå - Jag tycker att du borde fara om det känns rätt. Absolut! Jag är övertygad om att operationen kommer att gå bra. <3



Och om du då kommer hem samma dag så kommer jag väldigt gärna och uppvaktar dig, hör av dig när du har tid och så! :))

2009-12-13 @ 14:50:08
URL: http://sammet.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0