Cykeltur!

Idag kommer jag att sova gott. Kom hem för en liten stund sen. Som jag sa blev jag sugen på mat från Maxim så jag cyklade in till staden och mötte upp med Lina samt Miryam. De följde mig så att jag kunde äta och sen följde jag dem till Svartudden. Jag och Lina kände dock att vi inte klarade av att sitta inne och var så grymt sugna på en cykeltur! Så vi gick/cyklade hem till mig på Klubbgärdet för att jag skulle kunna byta om, sen drog vi till Öjebyn för att hämta Lina en cykel och pumpa mitt bakdäck (som jag misstänker har smygpunka).
Egentligen hade vi tänkt cykla till Hortlax, sen blev det Långnäs och Infjärden runt.. Det slutade med att det blev Norrfjärden och Lakafors. I Lakafors stannade vi för en toapaus som även blev en fikapaus. Vi blev även erbjudna sovplats och det var jävligt nära att vi tog den, för trötta hann vi bli medan vi satt därinne! Vi fick också höra att vägen som vi skulle ta tillbaka tydligen är hemsökt av spöken och att det nyligen hade skymtats björn där. Så när vi började cykla hem igen var vi en anings uppskrämda och inte blev det bättre av det när vi började skrämma upp varandra med andra spökhistorier.
Vi tog oss dock hem välbehållda även om jag är jävligt stel just nu! Det är smällar man får ta när man har cyklat x antal mil på en kväll. Men det var värt varendaste meter! Helt underbar kväll måste jag erkänna. Jag har saknat våra cykelutflykter som vi alltid hade förra sommaren innan jag krockade.


Jag och Lina på Midsommar förra året. Dagen efter vår första episka cykeltur!


Det här inlägget har tagit betydligt längre tid att skriva än vad jag ville att det skulle göra. Dels på grund av att Agnes länkade en blogg: This is why you're fat. Jag har alltid suttit och äcklats, men har ändå inte kunnat sluta kolla! Dock fanns det vissa saker som verkade goda, men vissa saker kan jag verkligen inte förstå hur någon kan vilja äta. Verkar inte logiskt någonstans.

Kommentarer
Postat av: jackie

ja den var superbra, nu börjar det ju hända saker!!

tycker det blir lite jobbigt att dom ska dela upp den, men som du sa hoppas dom gör det bra:)

fan vad hurtiga ni är!hur lång tid tog det att cykla?

2009-08-05 @ 09:30:20
URL: http://jacquelinepihl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0