Spindel

Jag har hittat en spindel i min lägenhet. Eller jag hittade den egentligen i tisdags då den satt (?) på en av mina garderobsdörrar. Där höll den hus hela kvällen, men sen tappade jag bort den igen. Jag vågar inte döda den eftersom att jag tänker att om jag missar så kommer den springa iväg och lägga ägg bland alla mina kläder. I alla fall så var spindeln tillbaka igår. Då hade den förflyttat sig till det lilla vägg-utrymmet ovanför en garderob. Självklart var jag ju tvungen att öppna garderoben om jag inte ville springa omkring naken. Och sedan när jag smällde igen dörrarna igen, kröp spindeln in i garderoben! Så imorse när jag skulle ha kläder bävade jag för att öppna dörrarna. Det visade sig dock att den bara satt på innersidan av dörren (och alltså inte befann sig på kläderna jag skulle ha, tjoooff). Men jag vågade tamejfan inte smälla igen dörrarna igen (tänk så skulle den flyga rakt på alla kläder då(!)). Så garderobsdörrarna har stått öppna under dagen och när jag kom hem strax efter fyra var spindel försvunnen!

Så den som går på spindeljakt åt mig får en tia?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0