Dyngsurt

Idag hoppades jag att det skulle ha slutat regna när jag skulle börja bege mig hemåt. Så när jag kom ut såg jag att det hade slutat i stan så jag blev rent lycklig och glad åt mitt flax! Dock sen när jag är precis i början av Klubbgärdet är det som att jag når en vägg. Det var någon meter där i början som var riktigt ösig, sen lugnade det som ner sig lite grand igen.. Sen bröt helvetet lös! Jag såg blixtrar och hörde dundret. Jag kände mig blötare och blötare (det är vid sådana här tillfällen som man verkligen vill ha körkort) och jag såg jävlat åssit! Sen när jag kom hem droppade jag ner hela hallen innan jag hade hunnit få av mig alla de blöta tunga kläderna som klibbade fast sig på kroppen. Smidig som jag är tänkte jag nämligen imorse att gud nej, inte behöver jag någon jacka idag! Det ångrade jag ju ganska grovt nu ikväll, fastän jag inte tror att den skulle ha hjälpt så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0